GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GYIK)
Mennyivel előre kell jelentkezni?
Amennyiben a tavaszi vagy őszi osztálykirándulási időszakban tervezi a látogatást, minél előbb! Márciustól június közepéig tervezett látogatásoknál már február közepéig érdemes lefixálni az időpontot, a szeptember közepétől november közepéig tartó időszakra pedig már augusztusban. Ha van szabad kapacitás, a legkésőbbi jelentkezés, ami még elfogadható, a látogatást megelőző 6. munkanap.
Mi a minimális korhatár?
Csoportos repülőtér-látogatás programunkra nagycsoportos óvodás kortól lehet jelentkezni. Óvodásokat 2 órás programunkra várjuk, általános iskola alsó tagozatosok választhatnak 2 vagy 3 órás programjaink közül, 5. osztálytól felfelé pedig csak 3 órás reptérlátogatást szervezünk.
Mi a különbség a 2 és 3 órás programok között?
A 2 és 3 órás reptérlátogatás útvonala alapvetően megegyezik. A különbség közöttük annyi, hogy a 3 órás esetében több idő van kiszállni a buszból és nézelődni, fényképezni, “magunkba szívni a reptéri érzést”, nézni a előttünk guruló, fel- és leszálló repülőgépeket. A 2 órásnál feszítettebb a tempó ezért kevesebb idő jut egy-egy helyre és kisebb ideig tudnak kiszállni a buszból vagy van ahol nem is, mert ha ott is kiszállnának, akkor másra nem maradna már idő. A 3 órásnál a tűzoltóközpontba is benézünk – ha éppen tudnak minket fogadni – a 2 órásnál ez a rész egészen biztosan kimarad majd idő hiányában.
Mennyi a minimális / maximális létszám?
A csoportok minimális létszáma 5 fő. A maximális létszám 46 fő.
Az én csoportom nagyobb lenne, mint a megadott maximális 46 fő! Mit lehet tenni?
Egyedi megbeszélés alapján, a nagyobb csoportokat 2 különböző busszal tudjuk bevinni, a csoportok indulási időpontjának 45 perccel való eltolásával. Kérjen időpontot online rendszerünkben, a megjegyzés mezőben feltüntetve a várható létszámot!
Le kell adnom előre a névsort?
Igen, csoportos látogatás esetén legkésőbb 5 munkanappal a látogatást megelőzően.
Módosíthatok a névsoron, ha már leadtam az adatlapot?
Igen, az adatlap leadási határideje előtt, ami a látogatást megelőző 7. munkanap. 7 munkanapon belül nincs lehetőség módosítani a névsoron. Javasoljuk, hogy olyan adatlapot legyenek kedvesek küldeni, amelyet már biztosan nem kell kiegészíteni valaki hiányzó adataival. A többször leadott, kiegészített adatlapok félreértést okozhatnak, előfordulhat, hogy a nem megfelelő adatlap kerül leadásra, ezért a leadott adatlapon nem szereplő személyek nem tudnak részt venni a reptérlátogatáson. A többször küldött adatlapból eredő kellemetlenségekért felelősséget nem vállalunk!
Nem kaptunk visszaigazolást! Mehetünk?
Amennyiben nem kapták meg visszaigazolásunkat keressenek minket haladéktalanul.
Csoport szervezőjeként milyen határidőkre figyeljek?
A jelentkezést követően a rendelkezésre tartási díjat 8 napon belül meg kell fizetni.
A reptérlátogatást megelőző 15. munkanapig le kell adni a pontos létszámot: hány felnőtt, hány diák, hány nyugdíjas jön a csoporttal, van-e kedvezményre jogosultság. Ez alapján végszámlát állítunk ki, amelyből levonjuk a már megfizetett rendelkezésre tartási díjat.
A végszámlát a reptérlátogatást megelőző 10. munkanapig ki kell egyenlíteni.
A reptérlátogatást megelőző 5. munkanapig a névsort le kell adni.
Előre kell kifizetni a teljes reptérlátogatást, ha csoporttal érkezem?
Igen, a reptérlátogatást megelőző 10. munkanapig a teljes díjat ki kell egyenlíteni. Ehhez kérjük, hogy a reptérlátogatást megelőző 15. munkanapig munkanapig adják le a végleges létszámot, hogy a pontos számlát ki tudjuk állítani!
Igen, minden jelentkező csoportnak rendelkezésre tartási díjat kell fizetnie, ami bruttó 30 000 Ft. Ez a díj természetesen beleszámít a végösszegbe.
Visszajár a rendelkezésre tartási díj, ha csoportos reptérlátogatás esetén lemondjuk a reptérlátogatást?
Amennyiben a reptérlátogatás lemondása a reptérlátogatást megelőző 28 napon túl történik, a rendelkezésre tartási díj visszajár. Ha ennél az időpontnál később mondják le a látogatást, a rendelkezésre tartási díj nem jár vissza.
Mi történik a rendelkezésre tartási díjjal, ha módosítom az időpontot?
Amennyiben az időpontot a reptérlátogatást megelőző 28. napon túl kerül módosításra, a rendelkezésre tartási díjat ugyanúgy beszámítjuk a végszámlába, mint azt eredetileg tettük volna. Ha a módosításra a 28. napon belül kerül sor, akkor a rendelkezésre tartási díjat ismét meg kell fizetni ahhoz, hogy a foglalást véglegesíteni tudjuk.
Mi történik, ha elmarad a csoportos reptérlátogatás?
Ha az ÁSZF-ben felsorolt esetek miatt marad el a reptérlátogatás, a díj visszajár, vagy később felhasználható.
Ha a csoport a reptérlátogatást megelőző 10 munkanapon belül visszamondja a reptérlátogatást, vagy nem jelenik meg, vagy nem érkezik meg határidőre az adatlap, a díj nem jár vissza.
Kell fizetni még valamilyen díjat a honlapon láthatóakon kívül?
Nem kell, honlapunkon mindenhol fel vannak tüntetve bruttó áraink, amelyeken felül egyéb költség nincs.
Csoportos látogatásra többen jelentkeztünk, de kevesebben jöttek el, mint ahányan jelentkeztek. Mi a teendő?
A végszámla kiállítása mindig az előzetesen leadott létszám és mindenkori áraink szerint történik, melyet megtalál honlapunkon (itt). Ha a létszám csökken, a már megfizetett különbözet nem jár vissza.
Vegyes csoporttal (fele gyermek, fele felnőtt) érkeznénk, milyen ár vonatkozik ránk?
Változó összetételű csoport érkezése esetén csoportos áraink az irányadók a következő számítási módszer szerint. Az összes látogató száma szerinti kategóriát vesszük figyelembe, gyermekek részére a gyermek, felnőttek részére pedig a felnőtt táblázatot alkalmazva, kiegészítve a 10. gyermek után járó kedvezménnyel.
Milyen számlát küldenek?
A rendelkezésre tartási díjról és a hátralékról egyaránt díjbekérőt küldünk. A számviteli törvényeknek megfelelően számlát csak akkor tudunk kiállítani, amennyiben az összeg a bankszámlánkra beérkezett. Az általunk kiállított számlák elektronikusak. Amennyiben nem tud elektronikus számlát befogadni, kérjük jelezze még a kifizetés előtt, és ez esetben papír alapú számlát állítunk ki.
Honnan indul a repülőtérlátogatás program?
A csoportos program a Debreceni Nemzetközi Repülőtér parkolójából, az egyéni túrák pedig a Mikepércsi úti Tesco parkolójából.
Bérelt busszal érkezünk, hol tudunk parkolni?
A bérelt busz a túra ideje alatt ingyenesen várakozhat a repülőtér környezetében található alkalmas helyeken. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér parkolójának díjait megtekintheti ide kattintva.
Saját kocsival érkezünk, hol tudunk parkolni?
A Tesco parkolóból induló egyéni túrák esetén a Tesco parkolójában ingyenesen. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér parkolójának díjait megtekintheti ide kattintva.
Mi a teendő, ha megérkeztem az repülőtérre?
A Debreceni Nemzetközi Repülőtér portáján kell érdeklődni a további teendőkről.
A csoportból valaki nem tud eljönni. Hozhatok helyette mást?
Amennyiben a látogatást megelőző 5. munkanapon túl kell módosítani, van lehetőség rá. 5. munkanapon belül már semmilyen esetben nem tudunk módosítani a leadott névsoron vagy a regisztrált adatokon.
Ha saját busszal megyünk, lehet-e csökkenteni az árakon?
Nem, biztonsági okokból a repülőtérre kizárólag a saját autóbuszaink léphetnek be.
Le lehet szállni a buszról a bejárás alatt?
A 3 órás túra magában foglalja a buszból való kiszállást a repülőtér egyes területein, ahol a forgalmat, a kiszolgálást nem zavarjuk, valamint a Központi Tűzoltóbázison.
El lehet-e menni mosdóba a látogatás közben/előtt/után?
Látogatás előtt a terminálban található mosdó, közben csak szükséges esetben, a látogatás időtartamának rovására.
Mi történjen a csomagokkal?
Bérelt busszal érkező látogatóink részére javasoljuk, hogy a csomagjaikat hagyják a saját buszukon, ezzel jelentősen meggyorsítható a biztonsági ellenőrzés.
Szabad-e enni és/vagy inni a bejárás alatt?
A túrákat gondosan restaurált, muzeális buszainkkal teljesítjük. Annak érdekében, hogy ezeket minél tovább megőrizzük, a buszokon vízen kívül semmi más ételt és italt nem szabad fogyasztani. E szabály tekintetében egészségügyi okokból (pl. cukorbetegség) kivételt teszünk; kérjük, ilyen esetben ezt jelezzék a túravezetőnek.
Szakmai csoport vagyunk, kifejezetten egy bizonyos terület érdekelne. Megoldható a megtekintése?
Írjon nekünk.
Cukorbeteg vagyok, injekciós tű lesz nálam, mit tegyek?
A biztonsági ellenőrzés során kérjük ezt jelezze a biztonsági személyzetnek!
Fém protézisem van, így is átmehetek a biztonsági ellenőrzésen?
Igen, azonban kérjük jelezze az ellenőrzést végző személyzetnek! Orvosi igazolást nem szükséges bemutatni.
Várandós vagyok / pacemakerem van, így is át kell mennem a fémdetektoros kapun?
Nem, a fémdetektoros kapu ilyen esetben kikerülhető, azonban ezt feltétlenül jelezze előre az ellenőrzést végző biztonsági személyzetnek. Ilyen esetben manuális átvizsgálást alkalmaznak.
Mennyi a minimális / maximális létszám?
Egyéni reptérlátogatásnál nincs létszámkorlát. Azonban egy foglalásban legfeljebb 6 személy szerepelhet. Ha ennél többen jönnének, külön foglalást kell készíteni 6 személyenként.
Lehet módosítani a regisztráltak listáján, lehet nevet cserélni, vagy adatot javítani?
A reptérlátogatást megelőző 7. munkanapig igen, kérjük, hogy keressen minket! Az 7. munkanapon belül már nem tudunk módosítani az adatokon.
Nem kaptunk visszaigazolást! Mehetünk?
A foglalás végén meg kellett jelennie egy oldalnak, “Köszönjük, foglalásod sikeres” fejléccel. Ha megjelent, a foglalás sikeres volt, attól függetlenül, hogy megérkezett-e erről a külön levél, vagy sem. Ha nem érkezett meg, érdemes megnézni a spam mappát, vagy gmail esetében a “promóciók” és “frissítések” füleket. Ha nem jelent meg az oldal, keressen minket!
Már csak ebben a hónapban látok meghirdetett időpontokat, lesz még később is?
Igen, a túrák télen-nyáron vannak, viszont általában 4-6 hétre előre hirdetjük meg ezeket. Nézzen vissza később!
Csak előre lehet fizetni, a helyszínen nem?
Egyéni túrák esetében csak előre fizetés lehetséges, a csoportos túrák esetén foglaló szükséges.
Milyen fizetési módok lehetségesek?
Bankkártya vagy ajándékutalvány. A bankkártyák közül elfogadjuk a Visa, Visa Electron, Mastercard és Maestro kártyákat. Nem szükséges dombornyomott kártya a fizetéshez.
Fizethetek SZÉP kártyával?
Egyelőre még nem.
Visszakapom a jegyárat, ha nem megyek el a reptérlátogatásra?
A jegy ára nem jár vissza.
Visszakapom a jegyárat, ha jelzem, hogy nem tudok menni?
A jegy ára nem jár vissza, azonban ha a reptérlátogatást megelőző 10. munkanapon túl jelzi lemondási szándékát, a jegyet átfoglaljuk egy Önnek megfelelő reptérlátogatási időpontra, vagy küldünk egy, a megvásárolt jegyekkel egyező értékű utalványt, amellyel 180 napon belül egy másik reptérlátogatásra regisztrálhat. Ha a lemondás a 10. munkanapon belül érkezik, akkor a foglalás már nem módosítható.
Többen regisztráltunk, de valaki nem tud eljönni, visszakapom a jegyárkülönbözetet?
Nem, a jegyárkülönbözet nem téríthető vissza, akkor sem, ha kevesebben érkeznek, mint ahány fő ki lett fizetve.
Mi történik a kifizetett jegyeimmel, ha elmarad a reptérlátogatás?
Ha a reptérlátogatás az ÁSZF-ben felsorolt okok miatt elmarad, akkor:
igényt tarthat a foglalás módosítására egy következő, vagy bármelyik, már meghirdetett időpontra (a szabad helyek függvényében),
kérhet kreditbe helyezést, ez esetben egy évig érvényes utalványt küldünk, amely értéke a megvásárolt jegyekkel egyezik meg. Az utalvánnyal bármelyik (nem emelt díjas) egyéni reptérlátogatásra regisztrálhat, az utalvány érvényességi idejében,
kérheti a jegyár visszautalását.
Kérhetek áfás számlát?
A sikeres fizetés után minden esetben, automatikusan áfás e-számlát állítunk ki. Ha cégre szeretné kérni a számlát, a számlázási adatoknál adja meg a cég nevét, címét valamint adószámát! Ezt a foglalás során tegye meg, utólag már nem tudunk módosítani a számlán.
Mi történjen a csomagokkal?
Külön csomagmegőrző a repülőtéren nincs, ezért kérjük, hogy a csomagjaikat hagyják az autóban, vagy ha tömegközlekedéssel érkeznek, vagy mindenképpen be szeretnék hozni a táskát a repülőtérre, bizonyosodjanak meg arról, hogy a táskában nincs tiltott tárgy! Ha mégis valami tiltott tárgy maradna a táskában, indulás előtt a repülőtér portáján le lehet adni, és a túra végén visszakérni. A leadott tárgyakért felelősséget nem vállalunk!
Nem kell feltétlenül kinyomtatni, azonban ha kéznél van, az meggyorsítja az utasfelvételt.
Elhagytam a visszaigazolást vagy a foglalási kódomat, mit tegyek?
Semmi baj, elég érkezéskor nevet mondani, nem feltétlenül kell a foglalási kódot bemutatni.
Mit jelent az utasfelvétel kezdete és utasfelvétel vége?
Az utasfelvétel kezdete jelzi azt az időpontot, amitől a reptérlátogatásra be lehet jelentkezni. Az utasfelvétel vége a legkésőbbi időpont, amikor jelentkezést elfogadunk. Kérjük, hogy legkésőbb erre az időpontra érkezzenek meg! Ha valamiért késnének, kérjük mindenképpen hívják a: +36-20-617-4110 telefonszámot!
Mi a különbség a csoportos és az egyéni reptérlátogatás között?
A csoportos reptérlátogatást egy együtt érkező csoportnak tartjuk. Az indulás időpontját a csoport határozza meg (a jelentkezéskor), valamint a buszon a csoport tagjain kívül nincs más látogató.
Az egyéni reptérlátogatásra az előre meghirdetett időpontokban tartott túrákra bárki regisztrálhat. A regisztráció addig tart, amíg a busz meg nem telik, vagy a jelentkezési határidő le nem jár. Egyéni látogatásnál tehát mindenképpen lesznek más látogatók is.
Én olyan reptérlátogatást szeretnék, ahol csak én/családom/barátaim vannak a buszon!
Ez esetben javasoljuk a csoportos reptérlátogatást!
Le lehet szállni a buszról a bejárás alatt?
A túra magában foglalja a buszból való kiszállást a repülőtér egyes területein, ahol a forgalmat, a kiszolgálást nem zavarjuk, valamint a Tűzoltóbázison.
El lehet-e menni mosdóba a látogatás közben/előtt/után?
Látogatás közben csak szükséges esetben, a csarnok épületben, a túra felénél. A bejárás a terminál épületből indul, ahol található mosdó.
Ha esik, elmaradhat a reptérlátogatás?
Ha esik az eső, vagy havazik, az általában nem akadály. Ha köd van, az jelentheti azt, hogy az indulással várni kell, vagy ha nem várható javulás, akkor a reptérlátogatás elmaradhat.
Üdvözöljük a Reptérlátogatás Debrecen oldalán!
Ha bármi kérdése van, írjon nekünk, kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot!